სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ციცინო დვალი
|
|
რაიონი
|
ამბროლაურის
|
|
სკოლა
|
სადმელის საჯარო
|
|
ქალაქი
|
||
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
რადიოაქტიური გამოსხივების
გავლენა მცენარეებსა და ცხოველებზე
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები
მოიპოვებენ ინფორმაციას რადიოაქტიური გამოსხივების, , მისი წყაროების (ბუნებრივი
და ხელოვნურის)შესახებ,რადიაციის ზეგავლენას მცენარეებსა და ცხოველებზე
ინტერნეტის საშუალებით.სამიზნე ჯგუფი
ტექნოლოგიებით მოპოვებული ინფორმაციის საშუალებით დაამზადებენ ბროშურებს,
გაზეთს,ააწყობენ პრეზენტაციას Pover Point-ში. მათ მიერ მოხდება
გავრცელება ბროშურების, გაზეთის სკოლის მოსწაავლეებში, მშობლებსა და თემის
მოსახლეობაზე.
|
||
საგანი
|
||
ფიზიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
XI კლასი დონე
მესამე
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
ერთი კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ფიზ. Xi.8. მოსწავლეს
შეუძლია ატომის აგებულების, რადიოაქტივობის
და რადიოაქტიური გამოსხივების
სახეების აღწერა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
მოიპოვებს ინფორმაციას რადიოაქტიური გამოსხივების ბიოლოგიური ზემოქმედების
შესახებ, აანალიზებს და წარმოადგენს
პრეზენტაციის სახით.
სასწავლო მიზნები:
რადიოაქტიური გამოსხივების ბიოლოგიური
ზემოქმედების შესახებ ინფორმაციის გაცნობა.
მიღებული ცოდნის გამოყენების, ანალიზისა და
სინთეზის უნარების განვითარება.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები
შეისწავლიან რადიოაქტიურ გამოსხივებას,მოიპოვებენ ინფორმაციას, სიღრმისეულად შეისწავლიან რადიოაქტიური გამოსხივების ანუ
რადიაციის მუდმივ ზემოქმედებას ჩვენზე,
მცენარეებსა და ცხოველებზე, რომელიც საფრთხეს უქმნის ცოცხალ სამყაროს, რადიაციის ძირითადი
წყაროები არის ბუნებრივი და ხელოვნური-ადამიანის მიერ შექმნილი. ცოცხალ
სამყაროზე მოქმედი რადიაციის 87%
ბუნებრივ წყაროებზე მოდის.
მოახდენენ
მიღებული ცოდნის გამოყენების, ანალიზის და სინთეზის უნარების განვითარებას, წარმოადგენს პრეზენტაციის
სახით.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
|
||
თემატური კითხვები
|
რატომ უნდა დავიცვათ გარემო?
თუ გსმენიათ დღემდე კუნძული ..ნიუე“ და
მისი ბუნებრივი გარემოს განსაკუთრებულობის შესახებ?
რა არის ეკოსისტემა და რატომ უნდა ვიზრუნოთ
მასზე?
გსმენიათ რაიმე რადიაციის და
მისი ძირითადი წყაროების
შესახებ?
როგორ
ფიქრობთ თქვენ 21 საუკუნის
მიღწევები ბიოლოგიურ ზემოქმედებას ახდენს მცენარეებსა და ცხოველებზე?
|
|
რომელი კლასიკური ცდით
დადგინდა (აღვწეროთ ცდა) თუ რა
სახის ნაწილაკები გამოსხივდება რადიოაქტივობის დროს?
რა არის რადიოაქტიური
გამოსხივება?
მოიპოვეთ ინფორმაცია რადიოაქტივობის აღმოჩენის შესახებ, როგორია
მისი ზეგავლენა ცოცხალ სამყაროზე
(დადებითი, უარყოფითი).
მიუხედავად იმისა, რომ რადიოაქტიური სხივები სიცოცხლისთვის საშიში და სახიფათოა
რატომ ხდება მათი გამოყენება მედიცინაში?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
შეადარეთ ერთმანეთს რენტგენისა და გამა სხივების
შეღწევისუნარიანობა.
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ჯუფის მოსწავლეები იმყოფებიან მესამე დონეზე,აქედან
გამომდინარე ისინი ფლობენ შემდეგ უნარ–ჩვევებს: კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის,
შემოქმედებით, პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზების, თემის ლოგიკურად გასაგებად წარმოდგენის (საუბარი,
გამართულობა, ტემბრი), თვალსაჩინოების
გამოყენების, აუდიტორიასთან კონტაქტს,
დროის ლიმიტის დაცვას. პროექტის დასაწყისში ვიყენებთ შეფასების რუბრიკას მოსალოდნრელი შედეგების
მიხედვით ეროვნული სტანდარტის შედეგისა და ინდიკატორების მიხედვით შედგენილს,
პროექტის მიმდინარეობის პროზესის
შეფასების ცხრილებს კრიტერიუმების გამოყენებით, პრეზენტაციის შეფასების სქემას (პრეზენტაციის
შესაფასებლად), პროექტის საბოოლო შეფასების რუბრიკას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პირველი დღე-საპროექტო თემის
გაცნობა სამიზნე ჯგუფისათვის, კლასის დაყოფა
ჯგუფებად ,,მომანიჭე რიცხვი“
მეთოდით., იქმნება სამი ჯგუფი, თითოეულ ჯგუფში
სამი მოსწავლე ( ამათგან ერთი
მოსწავლე არის სსსმ), ხდება სხვადასხვა ფერის ქაღალდების არჩევით
ჯგუფებში ფუნქციების (ლიდერი,
გაზეთის რედაქტორი, ბროშურაზე პასუხისმგებელი, პრეზენტატორი, ბროშურის და
გაზეთის გამავრცელებელი- სკოლაში, მშობლებში, თემის მოსახლეობაში განაწილება თითოეული მოსწავლის (კლასში ირიცხება სიით 9
მოსწავლე, ამიტომ ერთი ჯგუფის რაოდენობა სამი მოსავლე), პირველი ჯგუფის
მოსწავლეები ააწყობენ საპრეზენტაციო პროგრამას, მეორე ჯგუფის მოსწავლეები
შექმნიან ბროშურებს და გაავრცელებენ,
მესამე ჯგუფი– გაამზადებს გაზეთს საინტერესო სტატიებით და გაავრცელებენ.(შენიშვნა:ერთ–ერთ ჯგუფში
მოხვდება სსსმ მოსწავლე,,რომელიც ხალისით შეასრულებს თავისი შესაძლებლობის
ფარგლებში დაკისრებულ ვალდებულებას).
მეორე დღე- მოსწავლეებს დაევალათ მასწავლებლის მიერ ინფორმაციის მოძიება რადიოაქტიური გამოსხივების ზეგავლენა
მცენარეებსა ცხოველებზე, რადიაციის ხელოვნური და ბუნებრივი წყაროების დადგენა, ასევე მოიპოვონ ინფორმაცია ურავის ქიმიური ქარხნის შესახებ (დარიშხანის მოპოვება სსრკ
დროს),
მესამე დღე - სამიზნე ჯგუფები აღნიშნულ ინფორმაციას მოიპოვებენ
სახელმძღვანელოებიდან, უფროსი თაობის , შესაბამისი სპეციალობის მქონე ადამიანებთან ინტერვიუებით, საკუთარი
გამოცდილებით, ინტერნეტით.
მეოთხე დღე–
მოპოვებულ ინფორმაციას მოსწავლეები დაამუშავებენ მასწავლებლებთან ერთად და ააწყობენ
პრეზენტაციას საპრეზენტაციო პროგრამა
Pover Point-ში.
მეოთხე დღე–
მოპოვებულ ინფორმაციას მოსწავლეები დაამუშავებენ მასწავლებლებთან ერთად დაამზადებენ ბროშურებს, გაზეთს. სამიზნე ჯგუფის მოსწავლეების მიერ მოხდება გავრცელება ბროშურების, გაზეთის სკოლის
მოსწავლეებს, პედაგოგებს, მშობლებსა და თემის მოსახლეობაზე.
პროექტზე მუშაობის დროს მუშაობის დაწყებამდე, მუშაობის დროს და
პროქტზე მუშაობის დამთავრების შემდეგ
მოხდება სამიზნე ჯგუფის მოსწავლეების შეფასება ეროვნული სტანდარტით გათვალისწინებული რუბრიკებით, რომელშიც თითოეული აქტივობა შეფასდება დოონეების მიხედვით
და შესრულებული სამუშაოს შესაბამისი
უნარებით, პროექტის დამთავრების შემდეგ
პროექტის შესაბამისი კრიტერიუმებით (დონეების მიხედვით).
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
მყავს სსსმ მოსწავლე,
რომელსაც აქვს თავისი ისგ გეგმა,რასაც
ვითვალისწინებთ შეფასების დროს
შეფასების გეგმაში, მას არ შეუძლია დახმარების გარეშე დამოუკიდებლად წერილობითი ტესტის, დავალების
შესრულება, მისი შესაძლებლობის და უნარების გათვალისწინებით პროექტზე მუშაობის
პროცესში ის ჩართულია მთელ პროცესში, მისი უნარების შესაძლებლობის გათვალისწინებით. მას შეუძლია
ინფორმაციის მოძიებაში მიიღოს მონაწილეობა, ითანამშრომლოს მეგობრებთან,
გაავრცელოს ბროშურა (მისი ჯგუფის მოსწავლეებთან ერთად) გაზეთი სკოლის
მოსწავლეებში და თემის მოსახლეობაში.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
მოსწავლეს აქვს უფლება კანონი
,,ზოგადი განათლების შესახებ
თავის მშობლიურ ენაზე დაწეროს
პროექტის ტესტები, ისტ-ის დახმარებით
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის დახმარებით მოახდინოს თარგმნა.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მაჩვენებლების მქონე მოსწავლეები შეასრულებენ
პროექტზე მუშაობის დროს უფრო
რთულ დავალებებს, რომელიც დაკავშირებულია კრიტიკულ აზროვნებასთან, ვარაუდის
გამოთქმასთან და ა.შ.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის
ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო
უფლებების ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment